۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

اخبار

:
راه اندازی کمیته بازیهای رایانه‌ای/ برگزاری مسابقات بازیهای رایانه ای در کشور
سرپرست کمیته بازیهای رایانه ای استان تهران از تشکیل کمیته بازیهای رایانه ای خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی ها اولین دوره مسابقات بازی های رایانه ای در آینده نزدیک برگزار می شود.
ناصرعبدالحسین، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم تشکیل کمیته بازیهای رایانه ای افزود: بازی از جمله نیازهای روحی انسانها در زندگی است این پدیده در دوران ما با پدیده های مدرنی همچون رایانه آمیخته شده و فضای جدیدتر و جذاب تری خلق کرده است.
وی رسمیت بخشیدن و ایجاد فضایی جدید برای نوجوانان و جوانان را از دلایل اصلی تشکیل کمیته بازیهای رایانه ای ذکر کرد و اظهار داشت: سالم سازی و لحاظ کردن ابعاد فرهنگی همسو با جامعه ایرانی در محیط های فعال در حوزه بازیهای رایانه ای مانند کلوپ ها یا "گیم نت ها" (Game net) از دیگر عوامل راه اندازی این کمیته است.

سرپرست کمیته بازیهای رایانه ای استان تهران همچنین از برگزاری اولین دوره بازیهای رایانه ای خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ حکم از سوی هیئت ورزشهای همگانی، اولین جلسه رسمی با حضور اعضای اصلی کمیته برگزار شد که در آن برگزاری اولین دوره مسابقات بازیهای رایانه ای در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری این مسابقه در دست مطالعه است، یادآور شد: طبق برنامه ریزی ها امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد اتفاق بزرگ و بیاد ماندنی در زمینه بازیهای رایانه ای باشیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حکم رسمی تشکیل کمیته بازیهای رایانه ای توسط هیئت ورز‌شهای همگانی اداره کل تربیت بدنی استان تهران، امروز از سوی این اداره ابلاغ شد بنا بر این حکم مهندس ناصر عبدالحسین به عنوان سرپرست این کمیته معرفی شد.
در متن این حکم آمده: "با توجه به حسن سوابق جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست کمیته بازیهای رایانه ای استان تهران منصوب می شوید".
طبق این حکم از این پس کلیه امور مربوط به بازی های رایانه ای از سوی این کمیته ساماندهی می شود.

نوشیدن آب منگنزدار ضریب هوشی کودکان را کاهش می دهد
دانشمندان کانادایی در بررسیهای خود نشان دادند که آلودگی آبهای زیرزمینی به فلز منگنز و استفاده از این آبها برای نوشیدن می تواند ضریب هوشی کودکان را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه کبک در مونترال نشان دادند کودکانی که از آب آشامیدنی با تجمع بالای منگنز استفاده می کنند در تستهای هوش، نتایج پایین تر از حد نرمال کسب می کنند.
پیش از این، اثرات مسمویتهای نورونی منگنز به خصوص در محیطهای کاری شناخته شده بود اما تاکنون واضح نبود که این فلز چه اثرات بهداشتی بر روی عموم مردم برجای می گذارد.
این فلز در داخل زمین و آبهای سفره های زیرزمینی بسیاری از مناطق دنیا به ویژه ایالت کبک کانادا وجود دارد.
این محققان به منظور دستیابی به این نتایج، 362 کودک بین سنین 6 تا 13 سال را که ساکن محیطهایی هستند که از آبهای زیرزمینی به عنوان آب شرب استفاده می کنند مورد بررسی قرار دادند.
این دانشمندان تجمع منگنز حاضر در آب شیر خانه های مختلف را در کنار میزان تجمع فلزات آهن، مس، سرب، روی، آرسنیک، منیزیم و کلسیم اندازه گیری کردند.
سپس یک سری تست هوش که برخی پارامترهای شناختی، حرکتی و رفتاری را ارزیابی می کردند از این کودکان گرفته شد.
این نتایج با توجه به فاکتورهای ممکن دیگر از قبیل سطح اقتصادی اجتماعی، سطح سواد و سطح فرهنگی والدین دوباره مورد ارزیابی قرار گرفت.
این محققان در این خصوص توضیح دادند: "ما در این بررسیها دریافتیم که ضریب هوشی (IQ) در کودکانی که از آبهای با حداکثر تجمع منگنز بالای 20 درصد مصرف می کردند به طور متوسط 6 درصد کمتر از هوش کودکانی بود که از آب با منگنز کم و یا بدون منگنز می نوشیدند."
براساس گزارش سافت پدیا، به گفته این محققان، تنها راه حل ممکن برای جلوگیری از این مشکل، نصب فیلترهای برپایه مخلوطی از رزین و زغال فعال است این نوع فیلترها می توانند تجمع منگنز آب را بین 60 تا 100 درصد بسته به نوع فیلتر و خصوصیات آب کاهش دهند.

امانت داري و اخلاق مداري
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز است.   
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

thank you