۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

ايتنا- شرکت ECS مادربرد جدیدی از سری Black خود را که بر مبنای سوکت LGA1156 طراحی شده است روانه بازار کرد.

یکشنبه، ۲۸ شهریورماه ۱۳۸۹
ايتنا- شرکت ECS مادربرد جدیدی از سری Black خود را که بر مبنای سوکت LGA1156 طراحی شده است روانه بازار کرد.




این مادربرد حرفه‌ای که حتی تغییرات در طراحی و ظاهر آن نیز مشهود است P55H-AK نامگذاری شده است. این محصول پیش از این در نمایشگاه Computex تایوان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود که پس از اعمال تغییراتی در جهت ارتقای کارایی سیستم خنک کنندگی و البته تغییر رنگ برخی از قسمتها، آماده ورود به بازار شده است.

شرکت ECS با تولید این محصول نشان داد که به صورت جدی قصد ورود به بخش حرفه‌ای بازار را دارد که این امر غیر از ظاهر در ساختار این محصول نیز به خوبی دیده می شود. این شرکت بر روی این مادربرد به منظور پشتیبانی مناسب از 3 کارت گرافیک به طور همزمان از یک چیپ ست NF200 شرکت Nvidia بهره برده است که به کمک آن 32 مسیر ارتباطی را از طریق رابط PCI Express در اختیار کاربر می گذارد.

این 32 مسیر ارتباطی میان سه شیار PCI Express موجود بر روی این برد تقسیم می شوند، به طوری که در طورت استفاده از 3 کارت گرافیک، کارت اصلی به 16 مسیر ارتباطی و دو کارت دیگر نیز هر کدام به 8 مسیر ارتباطی دسترسی خواهند داشت. همچنین یک چیپ ست PLX PEX 8608 نیز به کمک رابط PCI-E 2.0 x1، پورت‌هایSATA و USB 3.0 را از طریق یک رابط PCI-E 1.1 x4 به چیپ‌ست P55 مرتبط مي‌كند.

بر‌اساس اطلاعات ارائه شده پین‌های موجود در سوکت پردازنده و اسلات حافظه، دارای روکش 15 میکرومتری از جنس طلا هستند كه اين موضوع باعث افزايش هدايت الكترونيكي، كاهش ميزان اكسيد ‌شدگي در محل اتصال پين‌ها و همچنين باعث كاهش دما توليدي به علت كاهش مقاومت مي‌شود.

روی چیپ‌ست‌های اصلی مادربرد و مدار رگولاتور یک خنک‌کننده یکپارچه با نام Qooltech III نصب شده که از چهار خنك‌كننده و لوله‌های انتقال حرارت تشكيل شده است (تمامی خنك‌كننده‌‌ها با استفاده از لوله‌هاي انتقال حرارت با یکدیگر ارتباط دارند). از نظر پشتیبانی از حافظه نیز به گفته ECS می‌توان حافظه‌هایی با حداکثر فرکانس DDR3-2600 را بدون مشكل بر روی مادربرد P55H-AK نصب كرد.

این مادربرد از فناوری‌های توسعه‌دهنده Quad CrossfireX و 3-Way SLI پشتیبانی کرده و به دو رابط PCI-E x1 و یک رابط PCI نیز مجهز است. محل قرارگیری رابط PCI-E x1 به گونه‌ای است که در صورت نصب کارت‌های گرافیک دو اسلاتی، همچنان می‌توان به این رابط‌ها دسترسی داشت.

وجود دو کنترلر پورت‌های USB 3.0 نیز امکان دسترسی به چهار پورت USB 3.0 در این مادربرد را که دو عدد از آنها توسط كابل مخصوص، در جلوی کیس در دسترس خواهند بود، فراهم می‌کند. در ضمن در کنار پورت‌های معمولSATA نسل دو، دو پورتSATA نسل سه نیز وجود دارند كه بوسيله چيپ‌ست Marvell 9128 مديريت مي‌شود.

از دیگر امکانات این مادربرد می‌توان به دو پورتeSATA نسل سه، دکمه‌های روشن و خاموش و راه اندازی مجدد، نمایشگر LED وضعیت سیستم و دو پورت شبکه گیگابیتی اشاره کرد. مسئله دیگری که انتظار داریم در یک مادربرد حرفه‌ای ببینیم، انعطاف‌پذیری آن در اورکلاک است. شرکت ECS در این زمینه نرم‌افزار M.I.B X tweaker را براي علاقه‌مندان به اوركلاك در نظر گرفته است.

طبق آنچه در نمایشگاه Computex 2010 نمایش داده شده بود، این مادربرد موفق شد فرکانس پردازنده‌های سری Unlocked Core شرکت اینتل را بدون نیاز به خنک‌کننده‌های حرفه‌ای به 5 گیگاهرتز برساند.

سایر نرم‌افزار‌هایی که به همراه این مادربرد ارائه می‌شوند شامل eOC، eJIFFY، eBLU و eDLU می‌شوند که هر یک وظایف خاصی را از بروزرسانی بایوس گرفته تا زیر نظر گرفتن وضعیت سیستم، کاهش توان مصرفی و امكان انجام كار‌هاي شخصي مانند چك كردن ايميل بدون نياز به بوت شدن سيستم عامل را بر عهده دارند. اين مادربرد تا مدتي ديگر با گارانتي شركت سازگار در بازار كشور عرضه خواهد شد.



 

نسخه قابل چاپ | ارسال‌به‌دوستان
آخرين عنوان‌هاي مرتبط:
22/6/89 » مادربوردی نظامی از جنس سرامیک
3/5/89 » مادربرد هوشمند اسوس عرضه شد
13/4/89 » مادربردی که با موبایل کنترل می‌شود
28/2/89 » گارانتي مادربردهاي سري پنچ گيگابايت 5 ساله شد
20/2/89 » گيگابايت از مادربرد X58A-UD9 پرده برداشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

thank you